Τηλέφωνο  210 555 0219      Email  info@nextsystems.gr

Επιλέγοντας αυτόματη μπάρα ελέγχου κυκλοφορίας

Όταν μας ζητάτε οικονομική προσφορά για μία μπάρα ελέγχου κυκλοφορίας, συνήθως χρειαζόμαστε τα παρακάτω στοιχεία:

  • Την μέγιστη συχνότητα χρήσης της μπάρας, δηλαδή μία εκτίμηση για τα ανοιγοκλεισίματα που θα κάνει.
  • Πόσα είναι τα περισσότερα ανοιγοκλεισίματα που θα κάνει σε ώρα αιχμής;
  • Την γεωμετρία ανοίγματος.
  • Τι πλάτος έχει το άνοιγμα;
  • Υπάρχει σταθερή βάση (οπλισμένο σκυρόδεμα) για να στηριχθεί ο μηχανισμός;
  • Υπάρχει αρκετό ύψος για την κίνηση του κονταριού ή απαιτείται αρθρωτό κοντάρι;
  • Ο επιθυμητός τρόπος λειτουργίας με άλλα λόγια πως θα γίνεται η ενεργοποίηση της μπάρας. Με τηλεχειριστήρια, μπουτονιέρα, σύστημα access control με κάρτες, με κλειδοδιακόπτη, με επαγωγικό βρόχο;
  • Τι ροή κυκλοφορίας θέλετε να επιτύχετε;
  • Τι άλλα παρελκόμενα θέλετε να έχει? (πχ φανό ειδοποίησης κλπ)


Παρακάτω, αναλύουμε αυτά τα στοιχεία.

Μέγιστη συχνότητα χρήσης

Η πληροφορία που μας ενδιαφέρει δεν είναι τόσο το πόσα ανοιγοκλεισίματα κάνει η μπάρα μέσα σε μία μέρα. Πιο πολύ μας ενδιαφέρει πόσα ανοιγοκλεισίματα κάνει σε ώρες αιχμής.


Γεωμετρία ανοίγματος

Αναλυτικά, μας ενδιαφέρουν τα εξής:

  • Πόσο πλάτος έχει το άνοιγμα. Ο γενικός κανόνας είναι ότι όσο το πλάτος μεγαλώνει περνάμε σε μηχανισμούς με μεγαλύτερο κόστος και μεγαλύτερους χρόνους ανοιγοκλεισίματος.
  • Εάν είναι απαραίτητο να υπάρχει πολύ μεγάλο ελεύθερο πλάτος ανοίγματος μπορούν να εγκατασταθούν δύο συνδυασμένες μπάρες (να ανοίγουν και κλείνουν ταυτόχρονα) στα άκρα του. Από την άλλη, μπορεί να είναι σκόπιμο να διαχωριστεί το άνοιγμα στα δύο (μία δίοδος για είσοδο και μία για έξοδο). Πιθανόν επίσης να είναι σκόπιμο να γίνει στένωση της διόδου στο σημείο εγκατάστασης της μπάρας.
  • Ένα γεγονός που πρέπει να έχετε υπ' όψιν είναι ότι εάν το πλάτος της διόδου ξεπερνά κατά πολύ το ιδανικό πλάτος για ομαλή κυκλοφορία, τότε δημιουργούνται διάφορα προβλήματα. Για παράδειγμα, σε διόδους μονής κατεύθυνσης το άνοιγμα στη θέση της μπάρας καλό είναι να έχει πλάτος που να μην επιτρέπει την ταυτόχρονη διέλευση δύο οχημάτων καθώς αυτό δίνει τη δυνατότητα σε τρίτα οχήματα να επωφεληθούν, κινούμενα προς την ίδια ή κόμη και προς την αντίθετη κατεύθυνση, δίπλα από το όχημα που επιτρέπεται να διέλθει.
  • Γενικά, όταν ο χώρος το επιτρέπει, το να έχουμε ανοίγματα μόνο για είσοδο και μόνο για έξοδο βοηθάει ιδιαίτερα στον έλεγχο της κυκλοφορίας, στην ταχεία διέλευση και την αποφυγή ατυχημάτων.
  • Εάν υπάρχει σταθερή βάση για να στηριχθεί ο μηχανισμός. Ο μηχανισμός δεν μπορεί να στηριχθεί στο χώμα ή σε μία λεπτή επίστρωση τσιμέντου ή ασφάλτου. Απαιτείται λοιπόν η ύπαρξη ανθεκτικού δαπέδου (οπλισμένο σκυρόδεμα ικανού πάχους) ή η δημιουργία θεμελίωσης από σκυρόδεμα.
  • Πόσο ύψος υπάρχει διαθέσιμο για την κίνηση του κονταριού προς τα επάνω. Πιθανά εμπόδια είναι μία οροφή (εάν πρόκειται για εγκατάσταση μέσα σε κτίριο ή κάτω από στέγαστρο πύλης), δέντρο, καλώδια κλπ. Εάν το διαθέσιμο ύψος είναι μικρό, η χρήση αρθρωτού κονταριού πιθανόν να είναι μία λύση.


Επιθυμητός τρόπος λειτουργίας

Ενημερώστε μας για το τι ροή κυκλοφορίας θέλετε να επιτύχετε (πόσα οχήματα, ποιές δίοδοι είναι είσοδοι ή έξοδοι ή και τα δύο, πόσο γρήγορη πρέπει να είναι η διέλευση, εάν η μπάρα θα ενεργοποιείται από φυλάκιο με μπουτόν, τηλεχειρισμό, access-control, επαγωγικό βρόχο κλπ) ώστε να σας προτείνουμε μία λύση που να σας καλύπτει.

Να σημειώσουμε μόνο ότι, στο θέμα του κονταριού έχουμε συγκεκριμένες απόψεις. Ξέρουμε ότι συχνά θα δείτε κοντάρια με στηριγμένα επάνω τους πινακίδες, ποδιές, κινητά πόδια στήριξης, αλυσίδες και ότι άλλο. Κάποια από αυτά μπορεί να είναι εργοστασιακά εξαρτήματα αλλά δυστυχώς αφθονούν οι ιδιοκατασκευές. Επίσης, προς μεγάλη μας απογοήτευση, βλέπουμε μπάρες με σιδερένια “κοντάρια” (τα γνωστά στρατζαριστά). Η δική μας άποψη είναι η εξής: ένα καλό αλουμινένιο κοντάρι, με στρογγυλεμένες ακμές και χωρίς κανένα αντικείμενο επάνω του, είναι ότι καλύτερο για να αποφύγουμε σοβαρές βλάβες ή τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος (και επιβαρύνει λιγότερο την λειτουργία του μηχανισμού της μπάρας). Εάν δεν είναι απόλυτη ανάγκη (που σπάνια συμβαίνει) να προστεθεί οτιδήποτε στο κοντάρι, αφήστε το όπως είναι. Εάν ακόμη δεν έχετε πεισθεί, σκεφθείτε τι μπορείτε να πάθετε εάν σας χτυπήσει η κόψη μίας μεταλλικής πινακίδας βιδωμένης επάνω σε ένα βαρύ κομμάτι στρατζαριστό όπως τα “κοντάρια” που αναφέραμε.

Δείτε τις αυτόματες μπάρες που διαθέτει η Next Systems 

Επάνω